söndag 25 september 2011

Justin Halpern - Sh*t my dad says

Första meningen: "All I ask is that you pick up your shit so you don't leave your bedroom looking like it was used for a gang bang. Also, sorry that your girlfriend dumped you."

Justin är 28 år. Hans förhållande har precis spruckit och han är tvungen att flytta hem till sina föräldrar. Hans far säger vad han tycker och det är ganska roligt tycker Justin, och skapar en twitterprofil som han kallar @shitmydadsays. Han twittrar citat från sin far. Sidan blir populär och Justin blir tillfrågad att skriva en bok. Det gör han.

I boken samlar han historier om sin pappa, saker han sagt. Hans pappas favoritord verkar vara Bullshit och Fucking. En del historier är rätt bra, men de förstörs ju av de där helskottas citaten med Bullshit och Fucking. Och då ska man veta att jag inte direkt tar illa upp när någon svär, jag kan vara ganska duktig på att svära själv (även om jag försöker låta bli!). Men var det roliga finns i de där citaten förstår jag faktiskt inte.

Läser recensioner av denna bok, och de är övervägande positiva. Jag förstår inte riktigt. Kanske är det min humor som är konstig, men jag förstår verkligen inte. Det tog inte lång tid att läsa boken och det är inte så att ångrar att jag läste den. Själva anekdoterna var det ju ingenting fel på, men komedin i det hela missade jag.

Titel: Sh*t My Dad Says
Författare: Justin Halpern
Först utgiven: 2010
Antal sidor: 185

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vi är fyra tjejer som driver ett UF företag där vi tillverkar fodral till pocketböcker och vi skulle vilja rekommendera dessa som den perfekta julklappen. besök gärna vår hemsida (pocketcover.se) eller hitta vår grupp på Facebook (PocketCover UF)

    Mvh. Joanna på PocketCover UF

    SvaraRadera
  2. Hej, just nu har vi en tävling på Bokgläntan där man kan vinna "Nattens Cirkus" av Erin Morgenstern. Kika gärna in där och tävla:) http://bokglantan.wordpress.com/2012/03/25/tavling-2/

    SvaraRadera
  3. Lästips:
    http://lasaochlyssna.wordpress.com/2012/09/06/intervju-med-den-finska-deckardrottningen-leena-lehtolainen/

    SvaraRadera