söndag 22 augusti 2010

Rastlösheten

"Nu är jag tillbaka. Tror jag."
Så löd rubriken på förra inlägget, för sex dagar sedan. Jag är alltså inte tillbaka än kan man konstatera. De senaste veckorna har varit väldigt intensiva för mig (på ett bra sätt vill jag poängtera) och nu när livet är tillbaka till hur det var innan de där veckorna är jag extremt rastlös. Jag är för rastlös för att se tv, för rastlös för att hitta på nåt energikrävande och t.o.m. för rastlös för att läsa.
Nästa vecka åker jag hem till min studentstad och påbörjar den sista terminen som student. Märkligt. Men det ska bli ganska skönt att komma tillbaka, få lite ordning på vardagen igen! Missförstå mig rätt nu - det är otroligt skönt att vara så här ledig, men nu när man vet att det snart är slut med det är jag så rastlös att jag inte vet vart jag ska ta vägen!

För att sammanfatta:
Jag har inte läst någonting alls.
Jag började en kväll, men två sidor in var jag rastlös igen.
Vi får se om jag kan komma igång med någon läsning snart igen. Dock brukar det ju vara svårt när man samtidigt har skola och träning och ett liv att tänka på. Men vi får se. Hoppas på litegrann i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer in i läsandet och skrivandet igen =) Det blir tomt utan Idas bokblogg.

    SvaraRadera
  2. Kan känna igen mig i den där rastlösheten. Tvn och datorn är så mycket lättare att ta till sig i korta snuttar och man kan blippa emellan - titta lite här och läsa lite där och googla på det här osv.
    Men en bok.. är ju bara en och samma story. Och helt plötsligt är det omöjligt att behålla fokus. Hur bra boken än är..!

    SvaraRadera
  3. Fröken S: Det hoppas jag med! I värsta fall får jag väl skriva om böcker jag vill läsa istället för böcker jag läst. Hmm.... :D

    Lisa: Ja, det är märkligt det där! Jag kan längta jättemycket efter att bara läsa, men när jag väl ska göra det så är det jättesvårt. Och i andra perioder läser man typ en bok om dagen. Konstigt!

    SvaraRadera