tisdag 21 december 2010

Försvunna i djungeln

Mitt i natten är det, och här sitter jag och försöker knåpa ihop en gammal litteraturrestuppgift som jag har kvar sedan några år. Boken det handlar om är José Eustasio Riveras La Vorágine. Det är svårt att få ihop något och att jag är extremt trött hjälper knappast. Att det hela ska skrivas på spanska är nog inte heller till min fördel. Men man måste ju försöka, om man vill ha sin examen. Det började plötsligt brinna i knutarna, så att säga!

La Vorágine, som heter Försvunna i djungeln på svenska är nog den bok som jag hållit på att läsa under längst tid i mitt liv. Ingen sträckläsning där direkt! Den handlar om en man som bestämmer sig för att fly och försvinner in i djungeln i Colombia. Rivera beskriver situationen för arbetarna, det är orättvisor och det händer en hel del grejer under huvudpersonens resa. Säkert är det intressant, men jag är för less på denna bok för att orka tänka på om den är intressant eller ej, om den är bra eller ej... Snacka om att jag inte gav Rivera en chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar