söndag 14 februari 2010

Ikväll är det jag och Jane Austen

Det händer verkligen lite i denna blogg nuförtiden. Antagligen beror det på att jag fortfarande inte har tid att läsa!  För tillfället är jag ute på praktik, och när man inte är en väldigt rutinerad lärare så tar lektionsplaneringen en hel del tid. Och det går ju inte snabbare när jag hela tiden vill göra "nya" grejer, fixa mitt egna material och sådär. Typiskt rookie mistake kanske, men å andra sidan så är det väl bäst att passa på nu, för när jag sedan ska börja jobba på riktigt lär det ju inte finnas mycket tid för sånt.

Imorgon ska jag undervisa i en Engelska B-grupp om Jane Austen och Pride and Prejudice, jag känner mig inte alls så förberedd som jag skulle vilja, men jag hoppas att det går vägen ändå. Bl.a. hade jag ju gärna velat läsa boken innan, men det finns det inte tid för. Nåja, en hel del sammanfattningar och analyser har jag tagit mig igenom så nog ska det väl lösa sig... Men rackarns, hade inte Emily Brontë kunnat stå på schemat istället, Wuthering Heights har jag ju i alla fall läst.

Nu ska jag återgå till Jane Austen, måste läsa på lite om henne också och inte bara om Pride and Prejudice.
Så småningom hoppas jag att jag kommer hitta tid för att läsa igen, och nu när jag tänker efter så minns jag att jag har läst ut en bok som jag inte recenserat här ännu. Det måste åtgärdas snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar