tisdag 7 juli 2009

Litteraturrester

Vad hemskt det är att man alltid lyckas samla på sig restuppgifter. Det intressanta är att alla restuppgifter jag har att göra är från olika litteraturkurser. Jag vet inte vad det beror på. Är det för mycket att göra på de kurserna? Är jag för ointresserad av att analysera sönder litteratur? Jag vet inte.

Men dum är man i alla fall. Varför i hela fridens namn samlar man på sig restuppgifter? Varför tar man inte bara en lång, lång natt och häller i sig kaffe och skriver alla dessa satans inlämningsuppgifter och uppsatser?

Jag har nu detta att göra i litteraturreststräsket:
1. Analysera "La Vorágine" av José Eustasio Rivera (spanska C)
2. Tre rester för missade lektioner då jag var i Spanien (engelska A)
3. Analysera "In Country" av Bobbie Ann Mason (engelska B)
4. Skriva komparativ uppsats = hitta på en tes och jämföra två böcker (engelska B)

Och allt detta hade jag tänkt göra nu i veckan, då jag är ledig.
Lycka till Ida, lycka till.
(Kanske borde sluta hyra film och låna nya böcker.)

4 kommentarer:

  1. Tack! :) Det behövs...

    SvaraRadera
  2. Huu, det är sånt här som ger mig en tankeställare och den största anledningen att jag aldrig "pluggat vidare". Det är så skönt att veta att man är helt fri och ledig när man stänger dörren till jobbet om eftermiddagarna. Men samtidigt törstar jag efter mer kunskap, är nyfiken och vetgirig, så man ska väl aldrig säga aldrig ;)

    SvaraRadera
  3. ja, det är ett litet dilemma det där! Men trots allt så är det ju så himla roligt att plugga, så det är nog ändå värt att svettas lite över uppsatser och tentor och böcker! :)

    SvaraRadera