lördag 29 augusti 2009

Bokfynd hemma i förrådet


Häromdagen gick jag igenom mina gamla kartonger i föräldrahemmet. Det var en rolig kväll, det är helt otroligt vad mycket konstiga grejer man sparat i år efter år. Saker som inte var konstiga var i alla fall böckerna, böcker är ju böcker och inte konstiga grejer. Nåväl, nu svamlar jag...

Förutom böcker på bokhyllor så hade jag någon kartong också. Åh, vad det var svårt att låta bli att plocka på sig böcker... Men faktum är att en ny termin börjar på måndag, jag kommer ha otroligt mycket att göra, så att samla på mig ÄNNU fler böcker att läsa (som jag dessutom redan läst!) vore väldigt dumt. Men jag lyckades faktiskt ganska bra och tog bara fram en bok, nämligen Paolo Coelhos Elva minuter.

En underbar bok som jag hittade, med väldigt stort sentimentalt värde var denna:


Nasses lilla tapperhetsbok. Den fick jag av en nära vän när jag flyttade till Spanien i ett halvår för att plugga. Dessutom hade hon skrivit en jättefin hälsning i boken, så den blev jag glad att hitta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar