onsdag 12 augusti 2009

Stewart Clark - Broken English ...nästan perfekt!

Broken English ...nästan perfekt! är en bok som jag skrattade högt åt en solig dag på balkongen. Språknörd som jag är så älskar jag såna här roliga felsägningar och felaktiga direktöversättningar. Att jag dessutom ska bli språklärare gör det bara bättre, på engelskalektioner kommer jag definitivt använda mig av felsägningar som dessa, så i denna bok kan jag nog hämta inspiration.

Visst är det underbart roligt att läsa om heltokiga saker som står på skyltar på hotell runtom i världen, klantiga saker som politiker råkat slänga ur sig, annonser som blivit helt galna, osv? Hysteriskt!

Jag tror att grannarna undrade vad jag pysslade med när jag satt där helt tyst på balkongen och då och då började gapskratta! Detta är absolut min sorts humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar