måndag 17 augusti 2009

Midnight sun

Vad jag ska skriva om nu är väl inte direkt någon nyhet, i alla fall inte bland Twilighters. Stephenie Meyer började skriva Midnight sun, en ny version av Twilight, från Edwards perspektiv. Åh, tänkte jag, mera Twilight, inte helt illa! Sedan forskade jag lite mer i detta, och läser att någon lyckats publicera flera kapitel av denna bok på internet, varpå Meyer blir så besviken och lägger projektet på is! Förbanna den som gjorde detta!
Jag vet inte var Meyer står i allt detta idag, men vad jag kan få fram från hennes hemsida är i alla fall att hon fortfarande jobbar på Midnight sun. Vi får hoppas att den blir klar någon gång. Under tiden kan man läsa ett utkast här. Jag har inte gjort det själv ännu, så jag vet inte om jag rekommenderar skit nu. Så se det inte som en rekommendation, mer som ett tips till tidsfördriv! Sedan kan ni gärna berätta för mig om det var läsvärt eller ej.

4 kommentarer:

  1. så fort den kommer ut ska jag läsa den!! haha :D

    SvaraRadera
  2. Jag har läst det, skulle bara ta en sneakpeak och fastnade totalt! Hoppas verkligen att hon skriver färdigt den, en fortsättning skulle vara helt underbart!
    Men håller med, förstår inte att man kan göra så. Enda anledningen till att jag började läsa var att jag då hörde att hon inte ville skriva färdigt den alls...

    SvaraRadera
  3. Åh så kul att du tyckte det var bra, nu blev jag jättesugen på att läsa! Någon kväll framöver ska jag nog krypa ner i soffan med datorn i knät och njuta av mer Edward och Bella :)

    SvaraRadera