tisdag 4 augusti 2009

Bitterljuvt

När jag läst ut en bok känner jag alltid den där bitterljuva känslan... I alla fall när det var en bok med ett ordentligt slut, som förklarar saker och ting. Den känslan har jag nu. Bitterljuvt känns det. Jag känner mig tom, men nöjd över att ha fått veta hur det slutade. Skum känsla det där.

Har precis läst ut Är det någon där? av Marian Keyes. Om det är väldigt lugnt på jobbet imorgon (vilket det antagligen är, det är alltid så tyst i telefonerna på eftermiddagarna) ska jag skriva ner en liten recension.

Detta är första boken på ett ganska bra tag som jag läst färdigt, tappade helt läslusten där ett tag. Men nu känner jag igen den där härliga känslan som det innebär att läsa. Så nu ska jag se efter vilka böcker som väntar i bokhyllan, och vilken bok jag börjar med imorgon. Det blir antagligen någon av de där klassikerna som jag måste läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar