måndag 5 juli 2010

Charlaine Harris - Dead as a Doornail

Dead as a Doornail är den femte boken i serien om Sookie Stackhouse. Den förra boken, Dead to the World tyckte jag inte var särskilt spännande, det hände inte lika mycket som i de tidigare osv. Men Harris tar igen det i denna. Här händer mycket, många sidohistorier som knyts ihop till en enda. Vampyrerna har en mindre roll än tidigare, varken Bill eller Eric är med särskilt mycket. Istället är det nu andra personer och andra varelser som tar mer plats, och Sookie själv råkar väldigt illa ut ett par gånger.

Det här var nog en av de bättre Sookieböckerna vill jag påstå, men det är samtidigt svårt att säga, för jag tycker ju att alla är så bra. Och det är lustigt att de är bra på olika sätt, fast de är skrivna av en och samma författare och handlar om samma karaktärer.

Så, sammanfattningsvis: jag är fortfarande väldigt positivt inställd till dessa böcker, och jag håller med alla som säger att de bara blir bättre och bättre...

Titel: Dead as a Doornail
Författare: Charlaine Harris
Först utgiven: 2005
Antal sidor: 295

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar