söndag 4 juli 2010

Nu är semestern slut

När alla andra (det känns så i alla fall) börjar få semester sitter jag nu och räknar ner timmarna tills min semester är slut. Det är inte många timmar alls kvar. Imorgon börjar jag jobba. Men det är ju som det är, och man ska vara tacksam att man får jobba på sommaren, det är inte alla som får det. Och nu är det sista sommaren som student, kanske jag får en "riktig" semester nästa sommar? Man kan ju hoppas i alla fall!

Förhoppningsvis kan jag hålla uppe läsflytet ganska bra ändå, men det blir ju inga heldagar med bara läsning längre. Dötiden på jobbet (mitt jobb innebär att svara i telefon, så det blir ganska mycket dötid utan andra arbetsuppgifter emellanåt) vore perfekt att kunna fördriva med en bok, men mina erfarenheter säger mig att det inte kommer bli riktigt så. Det är lättare med tidningar och korsord och internet och sånt. Skulle man komma in i en bok skulle man väl bara bli arg om telefonen ringde (haha).

Trevlig semester alla, och skänk mig en tanke när jag sitter inne i ett svettigt kontor hela dagarna, medan ni ligger på stranden och plöjer böcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar