tisdag 20 juli 2010

Sherlock Holmes

Eftersom jag tydligen skriver som Arthur Conan Doyle (se förra inlägget), tänkte jag att det kunde passa sig att googla honom. Det visade sig att jag hade rätt i att det var han som skrivit om Sherlock Holmes, men några andra av hans verk känner jag inte till. Kollade igenom listan och såg att "joho, Baskervilles hund känner jag visst igen", men det visade sig att det också var Sherlock Holmes. Nåväl.

För övrigt såg jag den senaste Sherlock Holmes-filmen förra veckan. Den var bra, så den kan jag rekommendera! Jag satt och smålog för mig själv då jag kände igen golvet i Town Hall i Manchester, och var skitnöjd över att jag gått på samma golv som Robert Downey Jr och Jude Law. Ibland blir man nöjd och glad över småsaker, uppenbarligen.

Town Hall i Manchester.
Lyckades inte lokalisera bilden på golvet, men så jäkla viktigt är det ju inte (!).


2 kommentarer:

  1. Oh, intressant blogg =) ska se om jag hittar något! Några tips på en bra bok?

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du hittade hit :)
    Bra böcker finns massor av! Just nu är jag inne i Sookie Stackhouse- serien, de böckerna är bra så de kan jag rekommendera. Men det beror ju förstås på om man gillar såna böcker om vampyrer och andra typer ;)

    SvaraRadera