tisdag 29 december 2009

Ett besök hos familjen Brontë, del 2


Den andra delen av Haworthvistelsen innebar att promenera upp för "the moors" som vi väl alla (som läst eller sett Wuthering Heights i alla fall) känner till. Bilden här ovan är nog min favoritbild därifrån, den är verkligen Wuthering Heights för mig.
Det var lite smått lerigt på promenaden upp.

Men otroligt nog var det fint väder. I alla fall till en början.

Halvvägs upp fanns en campingplats. Nog hade det väl varit något att campa där?

Till slut nådde vi "Top Withens", ett hus som sägs ha inspirerat Emily Brontë till familjen Earnshaws hus.

Top Withens




Jag hittade en bok på The Book Depository som heter The Brontes at Haworth som beskriver deras liv där. Det skulle nog vara intressant att bläddra lite i den.
Och Ghosts and Gravestones of Haworth skulle jag inte heller ha något emot att titta lite i. Fast jag skulle nog bli rädd... Men det kan det ju vara värt!

5 kommentarer:

  1. Otroligt vackra bilder. Tack för att du delar med dig. Gott nytt år! /Therese

    SvaraRadera
  2. Självklart delar jag med mig! Vad har man annars en blogg för? ;)
    Gott nytt år till dig också!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder! Man förväntar sig att se hethcliff komma klivande över heden.

    SvaraRadera
  4. haha ja eller hur!!! Visst tittade jag lite extra efter honom!

    SvaraRadera