lördag 26 december 2009

Wicked

Jag har alltid gillat musikaler, men när jag var i England blev jag nog frälst. Det började med att jag såg Beauty and the Beast i Manchester och när jag sedan var i London var det ju ingen tvekan om att jag skulle se någon West End- musikal. Vi såg Grease och sedan såg jag även Mamma Mia! och det var ju så bra!

En som jag blev sugen på att se var Wicked, mest för att det var en som jag inte visste någonting om, för det kan ju också vara kul. Tyvärr var biljetterna alldeles för dyra, och jag hade ju redan lagt massa pengar på musikaler, så det blev ingenting. Men jag ångrar det ganska bittert! Men jag fick syn på boken, så jag fick nöja mig med den, och den håller jag nu på att läsa, och än så länge verkar den lovande! Men visst är jag lite less att jag inte fick se musikalen, särskilt när jag nu läser detta: "Wicked named best stage musical of the decade".

Nåja, boken är i alla fall bra! Än så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar