tisdag 29 december 2009

Tematrio - Nyårslöften

För första gången ska jag ta mig an Lyrans tematrio och lista mina litteraturnyårslöften!


1. Nu när jag inte läser någon litteraturkurs (för första gången på vad som känns som evigheter), så ska jag se till att bara läsa böcker som jag VILL läsa och inga som jag BORDE läsa. Läsa för nöjets skull med andra ord.

2. Jag ska ta mig an några svenska författare också. Nu läser jag mest böcker på engelska, vilket jag visserligen älskar, men nog vore det kul att kolla in den svenska litteraturskatten också.

3. Jag ska inte stressläsa för bloggens skull. Jag ska läsa så mycket jag orkar, och blogga så mycket jag orkar, men jag ska inte stressläsa bara för att ha något att blogga om. Det förstör så mycket!

(Och så en 4. inom parentes: Jag ska köpa en samling Grimm Tales och läsa sagor.)

1 kommentar:

  1. Bra löften om att inte stressa och om att läsa för nöjes skull. Själv läser jag mycket gärna svenskar, helst klassiker.

    SvaraRadera