onsdag 30 december 2009

Det var 2009 det!

Dags att summera bokåret. Så här gick det för mig:
Antal böcker: 22 (förutsatt att jag hinner läsa ut den jag håller på med nu.) Ganska bra jobbat tycker jag, med tanke på att jag inte läste en enda bok innan juni.
Antal sidor: har jag ingen aning om, men de ska jag nog försöka räkna 2010.
Antal på engelska resp. svenska: 14 på engelska, 8 på svenska.
Årets bästa: Jamen, det måste ju vara Twilight! Och Breaking Dawn.
Årets "VA?!": Att jag startade en bokblogg, jag som inte ens gillar att läsa. Trodde jag.

2009 var ett bra bokår för mig! Så här är det nämligen; jag har inte läst många böcker frivilligt sedan jag-har-ingen-aning (åtminstone inte sedan jag började plugga på universitet), så att jag upptäckte läslusten i år var ganska stort för mig. Det hela började med att jag en lördag var rastlös och köpte Twilight. Och slukade den! Jag upptäckte hur underbart det var att kunna förlora sig i en bok. Och så fortsatte det. När Twilight-böckerna tog slut började jag leta reda på andra förlora-sig-in-i-böcker. Så jag har nog Stephenie Meyer att tacka för det!

Inför 2010 hoppas jag att läslusten håller i sig, att jag har tid att läsa och ork att läsa och att jag hittar underbara böcker att läsa!

Jag på annandagen - en snus, en Guinness och en bok - det var en skön dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar