fredag 1 januari 2010

Nytt år med Skam

Där jag för tillfället befinner mig är det idag -15. Det är ganska kallt. Jag är ganska lat i vanliga fall, så döm till min förvåning när jag trots kylan och latheten (och så tröttheten följt av gårdagens baluns) bestämde mig för att gå ut på en promenad idag. Anledningen var nog att jag var sugen på att lyssna på en bok, och för att göra det krävs nästan en promenad.

Jag har börjat lyssna på Karin Alvtegens Skam, och börjar därmed att infria det litterära nyårslöftet om att läsa fler svenska författare. Och ännu är det bara dag 1 på det nya året! Nåja, vi får se hur det artar sig. För övrigt brukar jag inte lyssna på böcker, jag brukar bara börja tänka på annat då, så då känns det lite onödigt. Och visst, några gånger under dagens promenad fick jag påminna mig själv om att lyssna på boken, men den verkar faktiskt ganska bra så det funkar ändå hyfsat att lyssna. Hoppas det håller i sig, för det är ju egentligen en perfekt kombination - att få motion och samtidigt läsa en bok menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar