torsdag 21 januari 2010

Kan man vara så trött att man inte ens orkar läsa?

Nu är det längesen jag bloggade, detta är inte likt mig. Men jag har inte hunnit läsa någonting alls den senaste veckan!

Jag är nu tillbaka i verkligheten efter flera veckors julledighet. I veckan har en ny kurs startat och dessutom har jag köpt träningskort, så om det har funnits tid för nöjesläsning så har det i varje fall inte funnits någon ork. Man skulle ju kunna tro att det inte krävs så mycket ansträngning att ligga i sängen och läsa en bok, men uppenbarligen gör det det, för efter en dag på skolan och ett träningspass på det så har mina ögon inte orkat följa texten i boken. Jag har ju inte rört på mig ordentligt på flera år, så det kanske inte är så konstigt att jag är helt slut hela tiden.

Kurslitteraturen denna termin är inte alls lika underhållande som under den förra, då stod ju t.ex. Wuthering Heights på läslistan. Nej, nu är det pedagogik som gäller till 100%, och trots min framtid som lärare så känns det inte alltför lockande. Min erfarenhet av pedagogikböckerna är nämligen att de är väldigt väldigt värdelösa. Universitetet borde verkligen granska litteraturlistan. Eller finns det inga vettiga böcker om pedagogik?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar