söndag 3 januari 2010

Jag och Mr Darcy

När jag är ledig och rastlös får jag visst för mig att göra sånt här.



Which Literary Character Are You Attracted To? (For Girls)
Mr. Darcy
You like Mr. Darcy (Pride and Prejudice)! He is intelligent, values his privacy and has a very high standards and morals. He gives much of himself to his friends, but in return, he also expects much. One weakness is that he is relentlessly unforgiving by nature. This said, he is genuine, sincere and shy. He may take himself too seriously at times, but he more than makes up for it in generosity.
Fun quizzes, surveys & blog quizzes by Quibblo


Nu måste jag ju genast läsa Stolthet och fördom!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att du konmmenterade hos mig så att jag hittade in till din blogg!
    Det verkar som om din nyvunna läsglädje liknar den jag hade för något år sedan när jag startade min blogg. Så roligt!

    Jag är verkligen helt förlorad i Twilight-böckerna. Jag ska njuta av de som jag har kvar, så roligt att du också bara plöjde igenom dem.

    Jag har läst alla Alvtegens böcker utom Skugga. Skam var bra, men jag tycker Svek, Skuld och Saknad nästan var snäppet bättre. ;)

    God fortsättning på läsåret 2010!

    SvaraRadera
  2. Ja, oja, jag slukade verkligen de böckerna! Det blev nästan för mycket där ett tag då jag började drömma om Twilight, och ibland kunde jag vakna mitt i natten och fundera på vad som skulle hända! Galet.
    Efter tredje boken tog jag en paus, för det var så jobbigt att hela tiden drömma om Bella och Edward och alla... ;)

    Skam tycker jag hittills är helt okej, börjar bli nyfiken på hur det hela ska sluta!

    God fortsättning till dig också! :)

    SvaraRadera