onsdag 27 januari 2010

Irriterande cliffhangers

Nu har jag precis läst ut den första boken (de första två delarna) av Vampire Diaries. Och jag förstår klart och tydligt att om man skriver en bokserie så ser man till att lämna slutet i varje bok ganska öppet, men ibland hatar jag verkligen cliffhangers. Särskilt när man inte har fortsättningen hemma. Jag hade tänkt ta en liten vampyr-paus efter denna bok, men nu är det uppenbart att det inte kommer gå. Jag måste ju få veta vad som hände där i skogen...

Dags att slänga in en bokbeställning snart kanske?

4 kommentarer:

  1. Jag håller helt och hållet med. De kan vara fruktansvärt irriterande, men samtidigt en del av tjusningen tycker jag.

    När jag läste Outlander-serien var jag i väg på resa och hade inte Sjöfararna del 2 med mig. Inte kunde jag vänta tills jag kom hem och kunde besöka bibblo inte, nej det var bara att bege sig ut och köpa fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. haha, det brukar bli så! Jag är glad att jag alltid är så sen med att läsa bokserier, så att alla böcker redan finns utgivna. Hade nog blivit galen om jag läst någon och sedan varit tvungen att vänta länge på fortsättningen. Herregud, så jobbigt.

    Sista boken om Harry Potter är nog den enda jag varit tvungen att vänta på, nu när jag tänker efter...

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!

    Vad kul att du "upptäckt" L.J. Smith...kanske har du sett hur irriterad jag varit på att sista delen i hennes Nightworld serie ALDRIG getts ut... mycket irriterande. Sen hade hon en plan att ge ut den i år tror jag...så där 10 år efter. Snacka om cliffhanger ;)

    Trevlig läsning!

    SvaraRadera
  4. hahaha, det är en cliffhanger som heter duga det!

    Jag ska nog ta och beställa nästa del i Vampire Diaries snart iaf, vill ju veta hur det går för dem. Och helst innan jag ser serien om jag nu ska se den (och det kommer jag väl, vem försöker jag lura? ;)

    SvaraRadera