måndag 11 januari 2010

Vampyrerna lever vidare

I ärlighetens namn så börjar jag bli lite less på vampyrer. Det har varit lite mycket nu med Twilight och True Blood (vars andra säsong var under all kritik), men jag läste att TV6 har köpt in The Vampire Diaries, en serie som är baserad på bokserien med samma namn av L.J Smith. Jag har inte läst den ännu, men jag har faktiskt de två första delarna hemma, så det kanske blir till att läsa dessa om jag någonsin blir klar med Den förlorade symbolen (fast den börjar faktiskt ta sig nu!).

Jag är väldigt medveten om att Vampire Diaries (både böckerna och serien) är riktade mot ungdomar, men jag gillade ju faktiskt Twilight och det är ju inte direkt vuxenböcker, så jag ska väl ge Vampire Diaries en chans också. Först och främst ska jag läsa böckerna, och sedan får vi se om jag ger mig på tv-serien också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar