söndag 3 januari 2010

The Wizard of Oz

Jag har precis läst Wicked som handlar om den elaka häxan i Trollkarlen från Oz. Jag hade varken läst boken eller sett filmen (nej, faktiskt inte!) innan jag läste denna. Av någon anledning slumpar det sig ofta så att när jag läst en bok som finns som film så visas den ganska närapå läsningen (säkert visas de hela tiden, men det är ju då man märker det). Nåja, nu var det ju Wicked jag läste och inte Trollkarlen från Oz, men det är ju nästan samma... Så glad blev jag igår när jag hade ett kapitel kvar i boken, tog en paus för att läsa tidningen och såg vilken film som precis börjat på SVT. Lustigt sammanträffande! Och den var ganska mysig också!


2 kommentarer:

  1. Jag och grabbarna satt och tittade på Oz igår. Trodde den kunde vara för hemsk, men de älskade den.

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Hur gamla är grabbarna? Om de är små måste de vara ganska modiga, för häxan var väl ändå lite småläbbig!

    SvaraRadera