onsdag 6 januari 2010

Dan Brown levererar inte

Alltså, nej, jag vet inte. Jag tror inte att jag gillar Den förlorade symbolen. 200 sidor in, och jag tycker fortfarande inte att den kommit igång. Eller jo, det är ju någon som är försvunnen och någon som är på väg att försvinna och några symboler att tyda. Men än så länge tycker jag bara att det är en mycket sämre kopia av Da Vinci-koden och Änglar och demoner. De tyckte jag faktiskt var riktigt, riktigt spännande. Egentligen skulle jag vilja sluta läsa boken, för just nu känns det som ett evighetsgöra att få den där utläst. Men jag vill fortfarande ge den en chans ändå, jag tycker ju att den borde bli bättre. Men... å andra sidan... 200 sidor och fortfarande blaha-blaha. Det är inte ett bra betyg.
Shit, vad hård jag är.

Andra anledningar till att Brown fått ligga på hyllan ett par dagar är:

Systerdottern har varit här, så när jag läst böcker har jag läst såna här böcker:


Jag fick Voddler. Och det var jag ju tvungen att testa. Funkar fint. Och gratis är ju som bekant gott.


Min nya kamera kom, så jag var ju tvungen att ta kort på helt ointressanta saker. Bara för att testa, liksom.

2 kommentarer:

  1. jag läste den på engelska men var heller inte övertygad, precis som du skriver så känns den sämre än de övriga böcker med Langdon i. Min recension kommer på lördag :)

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att läsa den! :)

    SvaraRadera