lördag 2 januari 2010

Nya äventyr med Robert Langdon

Igårkväll läste jag ut Wicked (recension kommer förstås) och började genast läsa Dan Browns Den förlorade symbolen som min mor av någon anledning hade hemma. Jag var lite skeptisk eftersom jag läst både Da Vinci-koden och Änglar och demoner och var rädd att denna skulle vara ungefär likadan. Men nu, ca 80 sidor in, undrar jag vad som egentligen skulle vara problemet med det? Jag menar, båda de böckerna var ju bra. Da Vinci-koden är definitivt en av de bättre böckerna jag läst. So what om Robert Langdon hittar nya symboler och koder? Det är ju det han gör!

Så än så länge tror jag på Den förlorade symbolen. Jag är nämligen redan helt fast och vill helst inte lägga den ifrån mig.

Intressant med denna bok är ju även att den är översatt av sju olika personer. Det ska bli intressant att se om man kan märka det när man läser.

4 kommentarer:

  1. Fick Den förlorade symbolen i julklapp! Har annars bara läst Da Vincikoden och gillade den väldigt mycket då iallafall! :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Då får du se till att komma tillbaka hit sedan och berätta vad du tyckte om denna! :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Trevlig blogg du har. :-)
    Jag har själv läst "Den förlorade symbolen" och gillar verkligen handlingen, men på något sätt så känns det som om jag satt och läste ett filmmanus!
    Spännande att se vad du tycker.

    //Cicci

    SvaraRadera
  4. Haha, ja, jag kan förstå vad du menar med filmmanus faktiskt.
    Nu har jag kommit en bit in i boken och tycker faktiskt att det måste börja hända nånting snart!

    SvaraRadera