torsdag 3 december 2009

Dublin, The Gift och New Moon

Helgen spenderade jag i Dublin. Första gången i Dublin. Det var svinigt kallt, men väldigt fint. Och ölen (Guinness förstås) var god. Människorna hade underbar dialekt och puben stängde inte 23 som den alltid gör i England.

På flygplatsen på väg till Dublin köpte jag en bok (för man kan ju inte flyga utan bok). Jag kände för lite lättsam litteratur så valet föll på The Gift av Cecelia Ahern. Väl på flyget, då jag öppnade boken, märkte jag att den utspelade sig i Dublin! Det var ett lite lustigt sammanträffande. Jag läste om floden Liffey som jag aldrig hört talas om, och några timmar senare såg jag floden Liffey i verkligheten. Sånt tycker jag är kul!

Såg för övrigt New Moon i söndags. Åh, jag har väntat så länge på den filmen, och nu fick jag äntligen se den. Och jag skulle gärna se den en gång till. Har även efter många om och men fått en kär vän att börja läsa Twilight, och kan med glädje meddela att hon älskar den. Jag blir så lycklig… ;)

Liffey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar