måndag 5 oktober 2009

Läsning på resande fot

Nu har jag bara en bok kvar på måste-läsa-listan för denna termin. Nej, just det, läste ju aldrig Oliver Twist, så två då. Men sedan… Sedan! Då får jag läsa precis vad jag vill! Det känns stort.

Om några veckor åker jag till England för en 6-veckorsvistelse där. Då blir det massa åkande hit och dit, så då kommer jag säkert dessutom ha tid för lite läsning emellanåt. Flygresor är ju som alla vet ultimata lästillfällen. Förutom Manchester där jag kommer hålla till i sex veckor, så blir det bl.a. en resa till London och även till Dublin. Det kommer bli grymt kul, och när det inte är grymt kul (som på alla flygresor och bussar och tåg), då ska jag passa på att läsa böcker som jag vill läsa. Underbart.

Om någon har några tips på måsten i London och/eller Dublin så får ni gärna ge dem till mig. Det blir första gången jag åker dit, så det känns lite spännande!

2 kommentarer:

  1. Åh wow, sex veckor i England är inte dåligt! Jobb eller nöje?

    Jag har inte varit i Dublin på tretton år, så där blir det nog tunnsått med tips. Min Englandsresa i somras tillbringades till stor del i oxford, vilket verkligen kan rekommenderas om du har vägarna förbi. Finns mängder med bokrelaterade aktiviteter och platser att besöka!

    SvaraRadera
  2. Både jobb och nöje skulle man nog kunna säga ;)
    Jag åker med min engelskakurs på uni, vi ska läsa en kurs i Manchester. Men det blir många utflykter och resor andra aktiviteter så det blir ju ganska mycket nöje också! :)

    SvaraRadera