onsdag 7 oktober 2009

Medicin mot stressläsningssyndromet

Jag har en tendens att bli irriterad om jag måste läsa böcker som jag själv inte valt att läsa. Jag har läst många litteraturkurser under min tid på universitetet, och varje termin har jag blivit lika irriterad och det har slutat med att jag alltid varit tvungen att stressläsa böckerna dagen innan seminarium. Denna termin har jag gett mig fan på att jag ska ge böckerna en chans, även om jag stressläser dem, och de har faktiskt varit bra.

Men nu har jag kommit på en enkel lösning för att slippa stressläsningen, och kunna njuta av läsningen i stället.

Under föreläsningsfria dagar som idag: Ta en dusch, koka en kopp te, lägg dig i sängen och läs en timme eller två. Då blir läsningen både njutbar och stressfri. Och vilken skön morgon; ingen stress, bara mys.

NO SHIT SHERLOCK, tänker ni garanterat nu, men det här var ju ändå ganska stort för mig. Jag har läst en fjärdedel av boken, och det är ÅTTA hela dagar kvar till deadline. Stort. Stort. Jag vet inte om detta har hänt mig förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar