onsdag 10 juni 2009

Camilla Läckberg - Isprinsessan


Det sägs att Camilla Läckbergs Fjällbacka-serie ska vara SÅ bra, men jag måste säga att jag nog inte håller med. Visst, mord begicks, men jag vet inte riktigt hur mycket deckare det var över denna bok. Jag tycker det var mest historier vid sidan om mordet, en del hade förstås att göra med mordutredningen, men personligen tycker jag att det blev för mycket. Och det var så mycket utfyllnad att jag vid vissa tillfällen höll på att bli galen. Vem bryr sig om vad Erica och Patrik ska äta till förrätt, middag och efterrätt och vilket vin de ska dricka? Va?

MEN. Det tog sig mot slutet så jag tror att Isprinsessan ändå får en trea av mig. Två kändes snålt, men tre är ändå lite generöst. Kanske att jag hade för höga förväntningar på denna bok efter allt man hört, och att det är därför jag inte är alltför imponerad. Och samtidigt så är väl inte deckare riktigt min grej. Men okej, tre blir det.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar