söndag 20 september 2009

Och på tal om Che Guevara

Denna bok impulshandlade jag på tågcentralen i Madrid i fjol. Där fanns ett stort stort bord med böcker till salu, och denna bok liksom "ploppade" ut, jag drogs dit och kunde inte låta bli att köpa den. Frågan är bara när jag ska läsa den. Den är 832 sidor lång och på spanska, så det känns som att det kommer bli ett ordentligt projekt att ta tag i den. Ingenting man gör så här mitt under en termin direkt.


Men en vacker dag, en vacker dag ska jag ha läst den. Det ska jag.

När jag var liten och var i Spanien köpte jag en "Ninja Turtles"-bok på spanska, med målet att jag en dag skulle kunna läsa den och förstå den. Och det gjorde jag.
Nu är mina mål kanske lite högre, nu SKA jag en vacker dag läsa och förstå 832 sidor Guevara-biografi.

För den som känner sig manad så heter boken Ernesto Guevara, también conocido como el Che och är skriven av Paco Ignacio Taibo II.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar