torsdag 24 september 2009

Spanien på Bokmässan

Idag är det dags för Bokmässan, och jag är inte på plats eftersom jag är fast i Umeå. Jag har dock inte sörjt detta faktum, innan jag läste detta om just Bokmässan:

"I år har vi Spanien och spanskspråkig litteratur i fokus. Världsnamn som Isabel Allende, Bernardo Atxaga, Rosa Montero, Javier Marías och många fler kommer att spegla var spansk och latinamerikansk litteratur står i dag. Totalt ingår ett 40-tal seminarier i det spanska temat."
http://bok-bibliotek.se/sv/bokmassan/valkommen-till-bokmassan/

ÅH
NEJ
NEJ
VARFÖR?

Det hade varit sjukt intressant att gå på seminarier om detta och lära sig mer om spansk litteratur. Jag har läst en hel del på spanska, har ju läst 90 poäng spanska på universitetet, ska bli spansklärare och är grymt fascinerad av Spanien. Rackarns också. Vad synd att detta inte var temat för nästa års mässa. Det hade passat mycket, mycket bättre. Då kanske jag hade kunnat ta mig till Göteborg och allt.

Jag är så avundsjuk på alla som ska på Bokmässan i helgen. Snälla, ta reda på så mycket ni bara kan om spansk litteratur och se sedan till att blogga mycket om just det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar