onsdag 30 september 2009

Frederick Douglass, an American Slave

Imorgon ska jag under litteraturseminariet hålla i en presentation om Narrative of Frederick Douglass, an American Slave. Det är en väldigt intressant text och mycket mer intressant har den blivit nu sedan jag läst om bakgrunden till den och om vad som hände med Douglass efter att han lyckades fly slaveriet.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp morgondagens lektion, jag är alltid ute i sista minuten! Men det ska nog lösa sig. Det finns då i alla fall mycket att berätta om Douglass, mitt största problem just nu är att hitta på någons sorts aktivitet som resten av klassen ska få roa sig med, antagligen blir det att fantisera ihop en historia om hans liv efter han blivit fri, det är det bästa jag kan komma på... Och så får jag sedan ta och berätta sanningen för mina kursare!

Narrative of Frederick Douglass är alltså en mycket intressant text. Den är förstås grym och svårsmält, men intressant. Den finns att läsa i sin helhet här, om någon är intresserad. Har man Spotify kan man lyssna på den, genom att klicka på denna länk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar