måndag 21 september 2009

Två månader till "New moon"

Om två månader går New Moon, uppföljaren till Twilight, upp på bio. Jag är en av alla dem som föll pladask för Twilight-serien, det var nog då jag upptäckte att det faktiskt är roligt att läsa. Jag har ju under några år kräkts över att behöva läsa böcker (kanske tappar min trovärdighet som bokbloggare nu, men ändå), men när jag läste Twilight märkte jag att det faktiskt är en härlig känsla att helt fastna i en bok. Så det var ju helt perfekt att det var en hel serie böcker!

Jag försöker ibland få mina vänner att läsa Twilight, men det går inte så bra. Dock så såg vi filmen i helgen och den gillade de, så nu kanske jag ska göra ett nytt försök att övertala dem att ta sig an böckerna också! Däremot har min mor läst alla böcker (på engelska till och med, jag är imponerad!) och hon gillade dem också, så jag tror inte riktigt på det där med att det bara är ungdomsböcker.

Jag tror att jag tappade spåret här lite, det jag skulle säga var att jag nu ser väldigt mycket fram emot New Moon. Jag tyckte inte att den boken var riktigt lika bra som de andra i serien, så det ska bli väldigt intressant att se om de lyckas göra filmen lika bra som den första.

20 november folks, då får vi återse Bella och Edward och Jacob och alla andra. Det blir kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar