måndag 14 juni 2010

Böcker på väg

Jag har länge varit sugen på att läsa fortsättningen i Sookie Stackhouse-serien. Har läst första boken, men sedan har jag inte tagit mig för att köpa resten av böckerna. Men nu är det ju sommar, och det kommer finnas tid till läsning, så nu har jag slagit till. Premiärbeställde från The Book Depository, det blev billigare än att beställa från t.ex. Adlibris, och frakten är ju gratis, så det är ju bara win win att köpa därifrån. Och inte kan man ju klaga på priset heller, 28€ för åtta böcker, det känns helt okej.


Första boken var jag inte jätteimponerad av, men den var ju helt klart läsvärd. Dessutom har jag hört ryktas om att serien ska bli bättre, så nog ska den få en till chans, absolut!

Jag har inte alltför bra erfarenheter av posten i England (det tog ca 4 veckor för några paket jag skickade därifrån att komma fram), så nu ska vi se om The Book Depository får godkänt. 3-7 arbetsdagar ska det ta...

4 kommentarer:

  1. Jag lovar dig att det bara blir bättre och bättre! Helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Alla som läst serien verkar tycka som du, så nu längtar jag verkligen tills boxen kommer!

    SvaraRadera
  3. Oj..tack för tipset om adress för bokinköp. Du får berätta om beställningen fortlöpte smärtfritt!

    Ahhhh...härligt med Sookie-sommar :) Jag ska snart läsa den senaste Dead in the family (+ Laurell K. Hamiltons senaste) men försöker hålla mig så länge det bara går. ;)

    Har du läst någon Anita Blake-bok ännu?

    Trevlig läsning!

    SvaraRadera
  4. Nej, ingen Anita Blake ännu, måste ta och skriva upp det nu direkt så jag inte glömmer igen! :O

    Beställning fortlöpte absolut helt smärtfritt, jag är nästan förvånad. Beställde på måndag och hade böckerna på fredag, nästan snabbare leverans än det brukar vara inom Sverige ibland! Mycket nöjd! :)

    SvaraRadera