onsdag 23 juni 2010

Charlaine Harris - Club Dead

Första meningen: “Bill was hunched over the computer when I let myself in his house.”

Det är svårt det här med att recensera böcker i en serie. Man vill ju inte berätta för mycket om handlingen, för tänk om någon som inte läst någonting alls ännu råkar se det, och så har man förstört en massa! Nej, det går ju inte för sig. Därför berättar jag bara om handlingen i denna bok att Sookie återigen blir involverad i vampyrernas bekymmer, och måste bege sig iväg på en resa till Jackson, Mississippi.

Jag vet inte om det beror att jag sett de två första säsongerna av "True Blood", som inte följer böckerna till punkt och pricka, men ju ändå förstås är inspirerade av böckerna. Men jag tycker att denna, bok nummer tre, var betydligt mer spännande och händelserik. När något var löst hände någonting annat och det visade sig att bekymren fortfarande fanns där, och hur skulle man lösa det, och vad skulle hända härnäst… Man fick möta karaktärer man inte visste om man skulle lita på, och man undrade vem som låg bakom det ena och det andra och man blev förvånad några gånger och ja, vad ska jag säga? Det var spännande. Bästa boken hittills, och jag väntar mig en spännande fortsättning i fyran…

Titel: Club Dead
Författare: Charlaine Harris
Först utgiven: 2003
Antal sidor: 274

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar