torsdag 24 juni 2010

Breaking Dawn

Jag googlade "Breaking dawn movie", för att jag var lite nyfiken på när den skulle komma. Breaking dawn är den sista delen i Twilight-serien, om nu någon har missat det.
En glad överraskning fick jag, då jag läste att det blir två  filmer av den sista boken. Det blev jag glad över, inte bara för att det blir mer "Twilight Saga" att se framemot, men också för att det nog blir mycket, mycket bättre så. Breaking Dawn är ju en lång bok, och det händer väldigt mycket. Frågan är om det ens hade gått att göra bara en film av den, i sådana fall hade man nog fått skippa otroligt mycket från boken. Och det hade ju varit trist, förstås!

När jag googlade och kom fram till detta hamnade jag på en sida där det stod hur de skulle dela upp historien i filmerna, och snacka om spoilers! Jag är glad att jag inte hittade en sån sida innan jag läst hela serien. I ett enda stycke lyckades de få in exakt allt det man inte skulle vilja veta om man inte läst den ännu. (Så ni som vill ha spoilers kan titta här, ni andra: vad ni än gör, kolla inte! Och googla inte på "Breaking dawn movie"!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar