tisdag 15 juni 2010

Den Braun

Jag är inte jätteofta på biblioteket här i stan, men jag trodde att jag hade lite koll på var man hittar vilka sorts böcker nu. Men igår när jag var där virrade jag på något vis bort mig till hyllor med böcker på språk som jag nog knappt skulle förstå ett ord av.

Där hittade jag bl.a. denna:

Jag tyckte det var så jätteroligt just då, så jag var tvungen att dra upp mobilen och ta ett kort. Jag tycker det är så kul när man t.o.m. byter namn på folk (för min gissning är nog att detta är Dan Browns Änglar och demoner. Hur smart är inte jag?). Å andra sidan har jag lärt mig att det inte är så ovanligt sånt där. Jag har till exempel hört att Prins Charles heter Carlos i Spanien. Bara en sån sak.

(För övrigt tror jag att det stod Serbokroatiska på hyllan där jag hittade denna bok.)

Ja, ibland är man lättroad.

2 kommentarer:

  1. Jo du Ida...på biblioteket har vi roligt nästan jämt. Det är knappt att man vill ha semester;) /Faster Marina

    SvaraRadera
  2. Ja det förstår jag det! haha :D

    SvaraRadera